Onderwijsconcept

Motto:
Mei-einoar oer eigen paad te plak

Visie :
De kinderen op onze school zijn uniek, deze uniciteit is het startpunt van het onderwijs op onze school. Samen leren, samen werken, samenwerken om te komen tot optimale groei en bloei. Het tempo en stof zullen verschillen, als we er maar voor zorgen dat iedereen op de juiste plek terecht komt.

Missie:
Onderwijs waarbij groei en bloei van alle kinderen voorop staat, door te werken vanuit onderwijsbehoeftes van een ieder.

Als school willen we aansluiten bij de behoefte van onze kinderen, ouders en teamleden. We vinden het belangrijk dat de eigen ontwikkeling, talenten en mogelijkheden zoveel mogelijk de ruimte krijgen om te groeien. Daarbij is de onderwijskwaliteit onze basis, is het zelfstandig werken en het zelfstandig opdrachten maken de vorm. Waarbij het uiteindelijke doel de individuele ontwikkeling is.

It Tredde Sté betekent in het Nederlands de derde plek, waarbij wij graag de verbinding maken tussen de verschillende veilige plekken. De eerste plek is natuurlijk het gezin waarin je kind leeft, de tweede plek is de familie waarin je kind opgroeit en wij als school zijn de derde plek. Om naar deze derde plek te gaan, hebben we in ons logo gekozen voor de fiets. De fiets is het vervoersmiddel van veel kinderen op school en zal in de toekomst, na het verlaten van It Tredde Sté ook een belangrijk vervoermiddel zijn.

Op It Tredde Sté:

• geeft een wegwijzer de route aan
  • fietsen we allemaal de toekomst tegemoet
  • fietst iedereen zijn eigen pad
  • is het pad soms moeilijk of makkelijk begaanbaar
  • helpen we elkaar wanneer het pad minder prettig is
  • fietsen sommige kinderen een rechte lijn, terwijl anderen veel meer bochten hebben
  • mag je achter een ander aan fietsen om even uit de wind te fietsen
  • zijn we in het bezit van gereedschap om de fiets zo te maken dat iedereen vooruit komt
  • maak je gebruik van de middelen die je nodig hebt om verder te komen bijvoorbeeld zijwielen of  fietstassen
  • wordt er gereden op verschillende fietsen, met of zonder versnellingen, tour- of racefietsen, met of zonder handremmen
  • wordt het eindpunt bepaald door de fietser en de fietsenmaker, in samenspraak en overleg

Bij ons is het altijd open dag

Kom langs of neem contact met ons op voor een afspraak.